Этно Steam

Этно STEM — бул ар түрдүү этникалык жана маданий топтордун билимдери менен салттарын илим, технологиялар, инженерия жана математика (STEM) билим берүү тармагына интеграциялоо. Мындай ыкма билим берүүдө этникалык жана маданий өзгөчөлүктөрдү эске алып, аларды заманбап илимий жактан жана техникалык колдонмолорду колдонуп үйрөнүү үчүн пайдаланууну камтыйт.

Этно STEMдин негизги максаттары: ар түрдүү этникалык жана маданий топтордун билимдерин жана салттарын илим, технология, инженерия жана математика (STEM) тармагына интеграциялоодо жатат, ошондой эле инклюзивдүү, жеткиликтүү жана маанилүү билим берүү чөйрөсүн түзүүдө. Төмөндө негизги максаттардын айрымдары:

  • 1. Маданий мурастарды сактоо жана өткөрүү Ар түрдүү этникалык коомдордо өнүккөн салттуу билимдерди, практикаларды жана ыкмаларды сактоо жана кийинки муундарга өткөрүү. Эски технологияларды жана өнөрчүлүк чеберчиликтерин заманбап илим жана инженерия ыкмалары менен кайра жаратуу.
  • 2. Маданий жана илимий билимдерди интеграциялоо Салттуу коомдордун билимдерин биология, экология, айыл чарба, медицина, курулуш сыяктуу илимий жана техникалык контексттерде колдонуу. Салттуу ыкмаларды жана заманбап илимий технологияларды салыштырып, алардын өз ара байланышын жана эффективдүү чечимдерди түзүүдө жардам берүү.
  • 3. STEM билим берүүдө инклюзивдүүлүктү жана ар түрдүүлүктү колдоо Ар түрдүү этникалык жана маданий топтордун студенттерин STEM дисциплиналарын үйрөнүүгө тартуу, бул илимий коомду ар түрдүүлүк жана инклюзивдүүлүк менен байытууга көмөктөшөт. Маданий айырмачылыктарды жана өзгөчөлүктөрдү эске алуу менен STEM тармагындагы билим берүү программаларын жана материалдарын иштеп чыгуу.
  • 4. Критикалык ой жүгүртүүнү жана чыныгы көйгөйлөрдү чечүү жөндөмүн өнүктүрүү Салттуу билимдерди жана практикаларды чыныгы турмуштук кырдаалдарда колдонуп, туруктуу өнүгүү, экосистемаларды сактоо, инновациялык курулуш технологиялары сыяктуу маселелерди чечүү. Студенттерди маселелерди талдоого жана чечүүгө шыктандыруу, бул маселелер салттуу жана заманбап илимий ыкмаларды талап кылышы мүмкүн.
  • 5. Технологияларды маданий жана табигый ресурстарды сактоодо колдонуу Маданий мурас, табигый экосистемалар жана салттуу практикаларды сактоого жардам берүүчү технологияларды жана ыкмаларды иштеп чыгуу. Санариптик технологияларды колдонуп, салттуу билимдердин санариптик архивдерин түзүү же экологиялык туруктуу инновацияларды иштеп чыгуу.
  • 6. Экологиялык жоопкерчиликти жогорулатуу Балдар жана өспүрүмдөргө табигый ресурстарды башкаруу, экология жана туруктуу өнүгүү жөнүндө салттуу билимдерди колдонуу аркылуу терең түшүнүк жана табигатка болгон урматты түзүү. Корутуп чыгарылуучу экологиялык таза технологияларды колдонуу, бул технологиялар жергиликтүү элдердин тажрыйбасына жана табигат менен туруктуу өз ара аракеттешүүсүнө негизделген. 7. Жаштар арасында илимге кызыгууну жогорулатуу Студенттердин маданий өзгөчөлүктөрүн эске алуу менен билим берүү материалдарын жана долбоорлорун түзүү, бул алардын илим жана техникага болгон кызыгуусун арттырат. Маданий жана салттуу элементтерди колдонуу аркылуу билим алуу үчүн мотивацияны өнүктүрүү, бул процессти окуучулар үчүн кызыктуу жана түшүнүктүү кылат.
  • 8. Илим аркылуу социалдык жана маданий туруктуулукту өнүктүрүү Салттуу коомдорду колдоо жана өнүктүрүү, ошондой эле технологиялык өзгөрүүлөр же салттуу билимдердин жоголушу менен жаралган социалдык жана экономикалык көйгөйлөрдү чечүү.

Этникалык жана маданий коомдордо жашоо сапатын жакшыртуу үчүн илим жана технологияларды колдонуу, алардын уникалдуулугун сактоо жана өнүктүрүү. Этно STEM билимди жана техникалык көндүмдөрдү өнүктүрүүгө гана эмес, ошондой эле салттар менен заманбап изилдөөлөрдүн ортосунда көпүрө түзүүгө жардам берет, бул маданий ар түрдүүлүктү жана туруктуу өнүгүүнү сактоо үчүн өтө маанилүү.

Этно STEAM – бүгүнкү күндө мектепке чейинки балдарды заманбап тарбиялоодо абдан актуалдуу.

Этно Орбиттин билим берүү модулу жаңы Этно STEAM комплекттери менен иштөөдөн турат, балдардын интеллектуалдык дараметин жана практикалык көндүмдөрүн калыптандыруу жана өнүктүрүү үчүн.

Балдарды өз элинин маданиятына, каада-салттарына, үрп-адаттарына кызыктыруу, билимин бекемдөө, балдардын практикалык көндүмдөрүн, конструктивдүү, мейкиндик, логикалык, сынчыл ой жүгүртүүсүн өнүктүрүү жана калыптандыруу аркылуу улуттук аң-сезимди өнүктүрүү. 

1 топтомдо жалпысынан 23 түр

МЧБУнун негизги предметтик багыттары менен интеграциялоо:

  1. Математика
  2. Айланаңыздагы дүйнө менен таанышуу
  3. Куруу
  4. Тартуу
  5. Кыргыз тили
  6. Көркөм адабият
  7. Музыка
  8. Сабаттуулук

Иштөө үлгүлөр

"Боз Үй"Конструктору

“Боз Үй”Конструктору

Табигый кызыгуу жана ар бир баланын элестетүү оюну аркылуу алгачкы илим, технология, искусство жана математика дүйнөсүн жаратууга жана изилдөөгө умтулуусу үчүн негиз. Социалдык жана коммуникативдик көндүмдөрдү өнүктүрүү үчүн, боз үй жөнүндө тарых жаатындагы билимдерди өнүктүрүү жана калыптандыруу үчүн – кийиз менен капталган көчмө каркас турак жай, сенсордук өнүктүрүү, майда моторикаларды өнүктүрүү, таанып-билүү-изилдөө жана продуктивдүү (конструктивдүү) ишмердүүлүктү өнүктүрүү, элементардык математикалык түшүнүктөрдү калыптандыруу, логикалык жөндөмдөрдү өнүктүрүү үчүн колдонулушу мүмкүн.

Боз үй негизинен уук, кереге, түндүк, босоготаяк, каалга кирет. Үзүк, туурдук, түндүк жабуу биригип келип, боз үйдүн өрө кийизин түзөт. Боз үйдүн жип-шууларына эшме, сызма боолору кирет.

Бул топтом калыптандырат жана өнүктүрөт:

  • логикалык, мейкиндиктик, конструктивдүү ой жүгүртүү
  • көлөмдү айырмалай билүү
  • оозеки көрсөтмөлөрдү аткара билүү, буюмдардын схемаларын окуу жана чийүү;
  • моделдөө үчүн материалдардын негизги касиеттерин билүү;
  • кагаз жана картондон жалпак жана көлөмдүү моделдерин куруу негиздерин жана технологиясын үйрөнүү, калыптарды колдонуу ыкмалары;
  • курулуштун бардык этаптарында коопсуздук техникасынын зарыл эрежелерин билип алыңыз.

Кыргыз шырдагы (пазыл)

“Шырдак”пазл 3 түрдө

Бул топтом калыптандырат жана өнүктүрөт:

  • Логика жана мейкиндиктик ой жүгүртүү
  • Анализдөө жана үлгү менен салыштыруу мүмкүнчүлүгү
  • Ой жүгүртүү жөндөмү
  • Деталдарды өз ара жана баштапкы үлгү менен салыштыра билүү
  • Колдогу моторикаларды иштетет.

Сүрөттү чачыранды деталдардан жасоодо бала маалыматтардын бүтүндөй сериясын талдап чыгышы керек:

  • ар бир элементтин көлөмү;
  • анын формасы;
  • сүрөттүн айрым бөлүктөрүнүн түс гаммасы.
  • Бул топтом калыптандырат жана өнүктүрөт:
  • Эстутум, көрүү эс тутуму
  • сүрөттү толугу менен жана чийменин айрым элементтерин башыңызда сактай билүү.
  • сүрөттү карап, деталдарын эстей билүү
  • табышмактын бөлүктөрүнүн арасынан аларды издей билүү.
  • Көңүл буруу
  • узак убакыт бою туруктуу жана Кунт коюп боло билүү.
  • Мотор моторикасы
  • сүрөттөрдү чогулта билүү
  • табышмактардын кичинекей бөлүктөрүн иргей билүү
  • керектүүлөрүн таап, өз ордуна киргизе билүү
  • манжаларды машыктыра билүү, бул майда моториканы өнүктүрөт жана өз кезегинде баланын сүйлөөсүнө оң таасирин тийгизет.
  • Сорттоо жана классификациялоо көндүмдөрү
  • кесиндилерди түсү, өлчөмү же сүрөттөгү орду боюнча иргей билүү (четтери, бурчтары, ортосу).
  • Бул топтом калыптандырат жана өнүктүрөт: критикалык ой жүгүртүү, чыгармачылык
  • так алгоритми жок табышмакты бүктөө процесси
  • натыйжага жетүү үчүн алгоритмди түзө билүү
  • фантазияны, кутудан тышкары ойлонууну, чыгармачылыкты колдоно билүү.

Кыргызстандын картасы (пазыл)

“Кыргызстандын Картасы”

Комплексте 7 сүрөт аларда аймактагы баалу өзгөчөлүктөр камтылган элементтер (түсү ак) жана паззлдарды чогултуу үчүн уячасы бар негиздер бар.

Карта баш катырма анын интерактивдүүлүгүндө артыкчылык: балдар региондордон турган картанын фрагменттерин тартып жана үйрөнө алышат, мамлекеттин чек араларынын өлчөмдөрүн жана формаларын биле алышат, Кыргызстандын ар бир регионунун негизги кооз жерлерин биле алышат. Тактилдик сезимдер аркылуу балдарыңыз географиянын негиздерине жетип, эне тилинин лексикасын активдештире алышат. Биздин карта мотор мотор машыктыруучусу болуп калышы мүмкүн. Учакта дизайн жана моделдөө көндүмдөрүн калыптандырат.

"Боз Үй"пазл

“Боз Үй”пазл

Комплексте 14 сүрөт элементтери (түсү ак) жана табышмактарды чогултуу үчүн уячасы бар негиздер бар. Конструктивдүү, мейкиндиктик ой жүгүртүүнү, майда моториканы, фантазияны өнүктүрүүгө, улуттук каада-салттарды изилдөөгө арналган. Учакта дизайн жана моделдөө көндүмдөрүн калыптандырат.

"Негизги геометриялык фигуралардан боз үй"

“Негизги геометриялык фигуралардан боз үй”

Комплексте геометриялык фигуралары бар 16 элемент бар – тегерек, квадрат, үч бурчтук жана тик бурчтук жана (4 негизги түс – кызыл, жашыл, сары, көк) жана пазлдарды чогултуу үчүн уячасы бар негиздер. Артыкчылыгы анын интерактивдүүлүгүндө: балдар геометриялык фигураларды тегиздикте атып, изилдеп, өлчөмдөрүн, формаларын, түсүн жана санын биле алышат. Учакта дизайн жана моделдөө көндүмдөрүн калыптандырат. Элементардык математикалык сүрөттөлүштөрдү өнүктүрөт жана калыптандырат, майда моторикасын, фантазиясын, эс тутумун өнүктүрөт.

Баш катырма "Танграмм"

баш катырма “Танграмм”

Комплексте геометриялык фигуралары бар 7 элемент бар – квадрат, үч бурчтук – тең жактуу, тең жактуу жана кыйгач тик бурчтук жана (4 негизги түс – кызыл, жашыл, сары, көк) жана пазлдарды чогултуу үчүн уячасы бар негиздер. Артыкчылыгы анын интерактивдүүлүгүндө: балдар геометриялык фигураларды тегиздикте сүрөткө тартып, изилдеп, өлчөмүн, формасын, түсүн, эсебин биле алышат. Түзүү берилген моделдер (12 модель) табышмак платформасында, ошондой эле мүмкүнчүлүк дизайн боюнча моделдерди түзүү. Схема боюнча учакта долбоорлоо жана моделдөө көндүмдөрүн калыптандырат. Элементардык математикалык өкүлчүлүктөрдү иштеп чыгат жана калыптандырат. майда моторикасын, фантазиясын, эс тутумун өнүктүрөт.

«Тоок» дидактикалык оюнунун топтому

«Тоок» дидактикалык оюнунун топтому

Комплектте тегиз фигуралар, уячалары бар негиздер – 1 даана жана кыстаруу бөлүктөрү – 8 даана кирет. (негизги түстөр менен – кызыл, сары, көк, жашыл), формалар – сүйрү, өлчөмдөрү – чоңураак, кичирээк.

Артыкчылыгы анын интерактивдүүлүгү: Балдар аларды көлөмүнө, формасына, түсүнө жараша клеткаларга сала алышат.

Дизайн жана моделдөө көндүмдөрүн калыптандырат. Логикалык жана мейкиндик ой жүгүртүүсүн өнүктүрөт жана калыптандырат. Майда моторикасын, фантазиясын, эс тутумун өнүктүрөт.

Милдеттери:

  • – жаныбарлардын аттарын, алардын мүнөздүү белгилерин бекитүү;
  • – аналитикалык-синтетикалык ишмердүүлүктүн негиздерин, акыл-эс аракетинин ыкмаларын иштеп чыгуу: салыштыруу, жалпылоо, классификациялоо;
  • – башталган ишти аягына чейин жеткирүү жөндөмүн өнүктүрүү;
  • – үлгү боюнча иш алып баруу жана өз ишин үлгү менен байланыштыруу жөндөмүн өнүктүрүү;

3д кой

3д кой “Фигураны чогултуу” дидактикалык оюнунун топтому

Комплектин  негиздери -1 даана жана бириктирүүчү бөлүктөрү – 8 даана.

Анын интерактивдүүлүгүнүн артыкчылыгы: балдар бөлүктөрдөн бүтүн, жалпак фигураларды көлөмдүк белгилүү бир моделге көбөйтө алышат.

Дизайн жана моделдөө көндүмдөрүн калыптандырат. Логикалык жана мейкиндиктик ой жүгүртүүнү өнүктүрөт жана калыптандырат. Майда моторикасын, фантазиясын, эс тутумун өнүктүрөт.

Милдеттери:

  • – жаныбарлардын аттарын, алардын мүнөздүү өзгөчөлүктөрүн бекитүү;
  • – аналитикалык-синтетикалык ишмердүүлүктүн негиздерин, акыл-эс аракетинин ыкмаларын иштеп чыгуу: салыштыруу, жалпылоо, классификациялоо;
  • – башталган ишти аягына чейин жеткирүү жөндөмүн өнүктүрүү;
  • – үлгү боюнча иш алып баруу жана өз ишин үлгү менен байланыштыруу жөндөмүн өнүктүрүү;

Пескография

«Пескография »

Комплекте кум, камера, жана штатив менен камтылат.

Артыкчылыгы Пескография-баланын өзүн көрсөтүү жөндөмүн жана дүйнөнү Чыгармачыл кабылдоону өнүктүрүүчү ыкма.

Пескография балдардын эс тутумун, көңүлүн жана мейкиндик фантазиясын өнүктүрүүгө жардам берет. Пескография – бул балдардын укмуштуудай искусство түрүнө-кум сүрөт тартууга тартуунун уникалдуу мүмкүнчүлүгүн түзөт.

 «Сандар - Тамгалар» комплекти

 «Сандар – Тамгалар» комплекти

Комплект төрт бурчтуу формадагы 27 өлчөмдүү кубду камтыйт, анын 6 тарабында кыргыз алфавитинин тамгалары жана 0дөн 9га чейинки сандар, кичи, чоң, кошуу, алуу, барабар белгилер жана чоӊ-кичине белгилер 3 даанадан түшүрүлгөн.

Артыкчылыгы анын интерактивдүүлүгү: Балдар тамгалары бар кубтарды колдонуп сөздөрдү, ал эми сандары бар кубтарды жөнөкөй математикалык маселелерди чечүү үчүн колдоно алышат.

Сүйлөшүү, диалогдук, ырааттуу кепти өнүктүрөт жана калыптандырат.

Балдардын элементардык математикалык түшүнүгүн өнүктүрөт жана калыптандырат. Майда моторикасын, фантазиясын, эс тутумун өнүктүрөт.

«ТƟƟ ашуу Долон оюнунун топтому »

«ТƟƟ ашуу Долон оюнунун топтому »

Комплект ар кандай өлчөмдөгү тешикчелери жана тунел формасындагы уячасы бар экинчи жагы тоону ашып  жаткан сымал тешикче негизги платформаны камтыйт.

Артыкчылыгы анын интерактивдүүлүгү: Балдар ТƟƟ ашуу Долондун ар кандай жолдорунан өтүп, берилген тапшырмаларды чече алышат.

Балдардын элементардык математикалык түшүнүгүн өнүктүрөт жана калыптандырат. Майда моторикасын, фантазиясын, чыдамкайлыкты жана эс тутумун өнүктүрөт.

Сүйлөшүү, диалогдук, ырааттуу кепти өнүктүрөт жана калыптандырат.

«Поле чудес» дидактикалык оюндун топтому

«Поле чудес» дидактикалык оюндун топтому

Комплект квадрат түрүндөгү негизги платформаны, айлануучу жебеси жана 8 тик бурчтуу клетканы камтыйт. Клеткалар 8 түрдүү багытта сүрөттөрдү киргизүү үчүн иштелип чыккан:

  • – транспорттун түрлөрү
  • -үй канаттууларынын түрлөрү
  • – жапайы канаттуулар
  • – үй жаныбарларынын түрлөрү
  • – жапайы жаныбарлардын түрлөрү
  • – кесиптер түрлөрү
  • – улуттук оюндар  түрлөрү

Артыкчылыгы анын интерактивдүүлүгү: Балдар тамгалары бар кубтарды колдонуп сөздөрдү, ал эми сандары бар кубтарды жөнөкөй математикалык маселелерди чечүү үчүн колдоно алышат.

Сүйлөшүү, диалогдук, ырааттуу кепти өнүктүрөт жана калыптандырат.

Балдардын элементардык математикалык түшүнүгүн өнүктүрөт жана калыптандырат. Майда моторикасын, фантазиясын, эс тутумун өнүктүрөт.

«Чүкө жана балык » дидактикалык оюнунун топтому

«Чүкө жана балык » дидактикалык оюнунун топтому

Комплект оюндун эки түрүн камтыйт негизги платформа төрт негизги түстөн оңго, солго, ылдый, өйдө жебе жана балык фигуралары жана улуттук чүкөлөр менен.

Артыкчылыгы анын интерактивдүүлүгү: Балдар берилген түстөр боюнча мейкиндикте ориентация маселелерин чечүү үчүн фигураларды колдоно алышат.

Балдардын элементардык математикалык түшүнүгүн өнүктүрөт жана калыптандырат. Майда моторикасын, фантазиясын, эс тутумун өнүктүрөт.

Сүйлөшүү, диалогдук, ырааттуу кепти өнүктүрөт жана калыптандырат.

«Лабирирт менен чычкан» дидактикалык оюну

«Лабирирт менен чычкан» дидактикалык оюну

Комплект ар кандай өлчөмдөгү тешикчелери жана чычкан формасындагы уячасы бар негизги платформаны камтыйт.

Артыкчылыгы анын интерактивдүүлүгү: Балдар лабиринттин ар кандай жолдорунан өтүп, берилген тапшырмаларды чече алышат.

Балдардын элементардык математикалык түшүнүгүн өнүктүрөт жана калыптандырат. Майда моторикасын, фантазиясын, эс тутумун өнүктүрөт.

Сүйлөшүү, диалогдук, ырааттуу кепти өнүктүрөт жана калыптандырат.

«7 область оюну »

«7 область оюну »

Комплект оюнда платформа өзү жети тешикчеси бар тегерек формадагы оңго, солго, ылдый, өйдө кыймылга ээ бөлүгү жети түстүү топ менен.

Артыкчылыгы анын интерактивдүүлүгү: Балдар көрсөтулгөн тешикчелерге топторду тизип чыгуу  жана  андан картада көрсөтүлгөн облустарды жаттап калуу алардын жайгашуу тартибин эстеп калуу.

Балдардын элементардык математикалык түшүнүгүн өнүктүрөт жана калыптандырат. Майда моторикасын,  фантазиясын, эс тутумун өнүктүрөт. Ошондой эле сабырдуулукту эптүүлүктү тен салмак кармаганды үйрөтөт.

Чүко футбол оюну »

Чүко футбол оюну »

Комплект оюнда платформа өзү тешикчеси бар дарбаза формадагы бөлүгү эки түстөгү  чүкө жана шайба жана эки жагында чоюлчак резиналары бар.

Артыкчылыгы анын интерактивдүүлүгү: Балдар көрсөтүлгөн дарбазадан чүкөлөрүн же шайбаларын биринчилерден болуп чоюлчак резиналардын жардамы менен атып өткөрсө жеӊиш ошол тарапта болот.

Балдардын элементардык математикалык түшүнүгүн өнүктүрөт жана калыптандырат. Майда моторикасын,  фантазиясын, эс тутумун өнүктүрөт. Ошондой эле эптүүлүктү шамдагайлыкты үйрөтөт.

Сүйлөшүү, диалогдук, ырааттуу кепти өнүктүрөт жана калыптандырат.

« АРТпанель»

« АРТпанель»

Комплект платформа өзү айнекче тура турган тешикчеси бар буттары бар.

Артыкчылыгы анын интерактивдүүлүгү: Балдар көрсөтүлгөн сүрөттөрдү (Акриль, Гуаш)  боёктору менен өзүндөй кылып тартууга жана жууп кайра колдонууга болот.

Балдардын чыгармачылыгын  өнүктүрөт жана калыптандырат. Майда моторикасын,  фантазиясын, эс тутумун өнүктүрөт. Ошондой эле эптүүлүктү үйрөтөт.

Сүйлөшүү, диалогдук, ырааттуу кепти өнүктүрөт жана калыптандырат.

Прокрутить вверх